A jó család és az állatfarm

Réges-régen, amikor a Visszaforgatáson dolgoztam, abban a boldog hitben éltem, hogy a világ nyugodtan két részre osztható fel: azokra, akik rossz, meg azokra, akik jó családban élnek. A "boldog-boldogtalan" párost túlságosan szelídnek éreztem mindahhoz képest, amin átmentem, s ezzel párhuzamosan persze ahhoz képest is, amit a jó családokról képzeltem. A mennyország is kevés volt nekem.

Azóta eltelt rengeteg év, már a regényem is hat éve megjelent, én sem vagyok már az, aki voltam. Azóta rájöttem néhány dologra, melyeket pontokba szedve közzéteszek mindazon naiv lelkek okulására, akik még hisznek abban a dichotómiában, amiben én is hittem egykor.

1. A jó családban nincs különvélemény, csak közös nyilatkozat. A jó család nem hagy rést magán, ahová csak úgy be lehet furakodni és megfogalmazni magunkat. A jó család nem egyéniségek találkozása, hanem egyéniségek uniformizálása.

2. A jó családban nem lehet unatkozni. Nem lehet csak úgy bemenni a szobába, mert eleged volt a beszélgetésből. Ne csináld!!! A jó család iránti tisztelet megköveteli, hogy addig hallgasd a különféle rokonokról szóló, immár követhetetlen történeteket, amíg az agyad ködöt pipál.

3. A jó család úgy működik, mint Orwell Állatfarmja. Lehet, hogy az anyuka, lehet, hogy az apuka, de valaki mindenképpen egyenlőbb, mint a többiek. Ezt a mechanizmust viszont, akárcsak Orwell remekében, nem ildomos leleplezni. Ha mégis megteszed, éppoly kegyetlenül kiközösítenek, mint bármelyik egyeduralomban.

4. A jó család néhány egyszerű mondatra épül. "Mindenkit úgy kell elfogadni, ahogy van." "Édesem, túlságosan érzékeny vagy." "Akkor másként volt" és társaik. Aki ezeket nem fogadja el a maguk pőre semmitmondásában, az ne csodálkozzon, ha megnézheti magát.

Ma már nem tudnám megírni a Visszaforgatást. Mindennek eljön az ideje, mint a szalmakalapnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://jodemenysegfoka.blog.hu/api/trackback/id/tr104659875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása