Várad, a legendás

A nyelvem is kilógott, olyan könyvmaratonon vettem részt Nagyváradon. Karácsony Benő, Kinde Annamária, Sorbán Attila, Simon Judit, Kőrössi Jóska, Szűcs Laci... megannyi régi jó barát. Derzsiék az Europrinttől, Szilágyi Aladár. Az egyik tanítványom, akit hívtam és eljött.

Egészen jól éreztem magam. Várad pezsgett, hullámzott. Ez nem azt jelenti, hogy a maratonon tömegek vettek részt, azt azonban igen, hogy a törzsközönség hűségesen végigülte a színház páholyfolyosóján megrendezett eseménysorozatot.

Az első vacsorán Gál Marival dumáltunk, akit Kolozsvárról ismerek, most népszavás és Érden él. A férje kollégám volt a Krónikánál, a marketingcsapat kapuját őrizte a szerkesztőség válogatottjától.

Találkoztam Stanik Istvánnal is, és minden régi differenciánk ellenére nem rontottunk egymásnak. Az idő olyan furcsa üst, amelyben összekeveredik a veszekedés az ivászatokkal, a hosszú éjszakák a morcos reggelekkel, a neheztelés a tervezgetéssel. A Krónika első időszakánál jobb periódust nehezen kívánhatnék magamnak.

És ott volt Zsiga, Papp Sándor Zsiga, akivel évekig nézegettük egymást, aztán egy szerkesztőségbe kerültünk, aztán megint egybe, aztán megjelentettünk egy közös kötetet is. Most végre megjelent az új regénye, szurkoltam és szurkolok neki nagyon. A vacsoránál hosszasan beszélgetünk-vitatkozunk azokkal a srácokkal, akik kiadták a Semmi kis életeket

Traian Steffel a Cigányiászról beszélgettünk, amit ő prózába fogalmazott át, én meg lefordítottam ezt a változatot, nemsokára megjelenik. Az írásait már a Provinciából ismertem, vele azonban tavaly találkoztam először.

Szóval, tényleg jó volt. Várad villanyvárosnak tűnt, olyannak, amilyenként a legendákban él.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jodemenysegfoka.blog.hu/api/trackback/id/tr243360292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása