Ad notam Mihai Eminescu: Álom (Vis)

Lebeg velem a folyó vászna,

Lebeg az erdő el velem,

Mögöttem sűrű éj tisztása,

Előttem nagy fejedelem.

 

A boldogság szigetén jártam,

Hol bronz boltozat tör a mennybe,

Délceg antik oszlopsorában

Búvik a nagy éj végtelenje.

 

Fellépdelek a hosszú lépcsőn,

— Hallom a léptemet, kopog ,

S ahogy osonok beljebb félőn,

Ezer szent arc felém lobog.

 

És tűz csak a toronyban ég,

Egyetlen láng pislákol ott,

Egy kereszt alatt fénykadét,

S minden szögletbe árnyat ont.

 

És csak fentről, az ég felől

Árad egy dal az oszlopfagyban,

Mintha az emberi kebelből

Egy sóhaj a halálért dobban.

 

S a kérdő dallam ütemére

Kijő egy arc, egy látomás,

Sovány kezében egy szövétnek,

Vállán egy királyi palást.

 

És midőn az arcába nézek,

Szeme lehunyva, mint a kripta,

Hosszú arcán félnek a fények,

Lila ajka a halált issza.

 

Ó, ezt az arcot ismerem,

Ezt a sápatag márvány keblet.

Mily meleg valál, istenem,

Kinek annyit mondtam, szeretlek.

 

Mikor haltál meg? És nem tudtam,

Hogy meghaltál, ez hogy lehet?

Álmodom? Vagy ez már a múltam,

S mind elhagytuk az életet?

 

Te halva vagy? És ez a sírunk,

Vagy álmodlak, isteni fény?

Ez a világ, amiben bízunk?

Úszunk a délibáb ködén?

 

Mi a világ? Rabszolga, isten...

A föld sorsának álmodása,

Mert a világ élete nincsen,

Csak a halál ábrándozása.

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jodemenysegfoka.blog.hu/api/trackback/id/tr196305073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása