Az egyik gyermekkorom - Koós János halálára

"Hallom ma is egyre a zenét, látom, szinte látom a szemét"... Emlékszem ma is egyre arra a magnószalagra, amelyen ez is megvolt, a Próbálj meg lazítani-val, az Elmegyek-kel, a Mindenkinek van egy álmá-val együtt. A Teslán forgott milliószor.

Koós János az egyik gyerekkorom volt. Tudtam, hogy giccs, és mégis szerettem. Nem jó olyan emberekkel találkozni, akik mindig fanyalognak, és sose azon nevetnek, amin mások. Meg hát bizonyára némi egyszerűségre vágytam kamasz bonyodalmaim között. "Rabja voltam, mint egy kisdiák" — erre vágytam. Jó volt, ezért nem törődtem az esztétikai kategóriákkal. Sokat, nagyon sokat köszönhetek az ismert Kosztolányi-soroknak: "kopog-kopog a rossz, vidéki valcer, / és fáj és mély, mint egy Chopin keringő."

Aztán az ember felnő, és belátja, hogy ez nem is olyan könnyű, nem utolsó sorban azért, mert nagydiákok leszünk, később meg csak nagyok: hazug, cinikus felnőttek, akik a lelkifurdalás malmában gyötrődnek, s talán még ott is zsizsik suhog belőlük, nem liszt. Egyre inkább megérti, hogy "rám nézett, és gyorsan elsietett". De a vágy az után a kisdiák után tovább kísért, amíg ismét el nem jön a pillanat, amikor nyugodtan elénekelheti: "Csókja maga volt a szerelem, lángolt, mint a hajnal keleten." A folytatáshoz nem ragaszkodik, vagy csak a sláger kedvéért.

Én azt hiszem, karizmatikus volt, egy jó slágerénekes. Nyilatkozataiban olykor kekknek tűnt, mint aki nem tud elszakadni a krakéler pózától. Azt remélem, ha Hofi tovább él, talán ő is másként őrzi meg az öniróniáját. 

Rég nem az volt, aki a kamaszkoromban szerepelt: már csak a youtube-on néztem, a kereskedelmi televíziókban nem. Most már nem is nézhetem máshol. Mégis szerencsésebb a kamaszkoromnál.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jodemenysegfoka.blog.hu/api/trackback/id/tr5214665181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása