Dosoftei: CI. zsoltár. Részlet.

Uram, hallgasd imádságom,

rég-idejű kiáltásom

feléd menjen, hozzád szálljon,

hogy értenéd, azt kívánom.

Szent orcádat ne fordítsd el,

tőlem kegyelmed ne vidd el,

hallgasd meg a panaszaim,

bűnnel ha telnek napjaim,

hallgassál meg, Uram, engem,

hagyj emberként keseregnem.

És amelyik napon kérlek,

hallgasd meg a nehézséget,

hogy napjaim füstként szállnak,

csontjaim hamuvá válnak.

Úgy kiszáradt az én szívem,

mint a széna áll a réten,

mert én úgy ott felejtettem,

amíg kenyeret kerestem.

Amennyit én búslakodtam,

a testemet letaroltam.

Mint pelikán a pusztában,

állok a lét viharában,

mint a holló repül éjjel,

napjaim úgy telnek évvel,

mint ahogy az eresz alatt

csak egy árva veréb maradt.

Fintorognak irigyeim,

kifordulnak a beleim,

azok meg, kik vigasztalnak,

megölni ők is akarnak.

Salakból kenyeret ettem,

könnyet ittam a vizemben,

attól, ahogy löktél rajtam,

s én a lejtőn lelódultam.

Úgy elmúlnak a napjaim,

elfáradnak a lábaim,

és mint a lekaszált sarjú,

becsületem döglött varjú.

 

 

 Doamne, mi-ascultă de rugă

  Ce mă rog din vreme lungă,

Și strigarea mea să margă
    Spre tine, să să-nțăleagă.
Nu-ț întoarce svânta față
    De cătră mine cu greață.
Și la zî ce sunt cu jele
    Și cu tângă de greșele,
Pleacă-ț auzul spre mine
    Și să-m hii, Doamne, cu bine.
Și la ce zî ti-oi striga-te,
    Să mi-auz de greutate,
Că-m trec zâlele ca fumul,
    Oasele mi-s săci ca scrumul.
Ca nește iarbă tăiată
    M-este inema săcată,
Că stă uitată de mine,
    Ce-am cătat să mănânc pâine.
De suspinuri și de jele
    Mi-am lipitu-mi os de piele.
De-atocma cu pelecanul,
    Prin pustii petrec tot anul,
Și ca corbul cel de noapte
    Îm petrec zâlele toate,
Ca o vrabie rămasă
    În supt streșină de casă.
Toată zua mi să strâmbă
    Pizmașii miei, de-m fac scârbă,
Și ceia ce mă-mbunează
    Fac giurământ să mă piarză.
Am mâncat pâine de zgură
    Și lacrămi în băutură,
De fața mâniii tale,
    Ce mi-ai dat de sus la vale.
Mi-s zâlele trecătoare,
    De fug ca umbra de soare,
Și ca iarba cea tăiată
    Mi-este vârtutea săcată.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jodemenysegfoka.blog.hu/api/trackback/id/tr386189804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása