Tudtam, kicsoda az apám

"Lemon incest" – ez a címe Serge Gainsbourg egyik számának, amelyet lányával, Charlotte-tal énekel. Charlotte 13 éves volt a dal születésekor, és amikor a Historyra klikkeltem, éppen erről kérdezte a riporter. "Hát provokálni, azt tudott", mondta Charlotte Gainsbourg, aztán: "Nem kellett szembenéznem semmivel, éppen egy svájci kollégiumban tanultam.", végül pedig: "Én tudtam, kicsoda ő."

Néztem ezt a furcsán szép lányt. Alkoholista és provokatív apjáról nem tud, nem is tudhat beszélni. Az idézett mondatokat őszintén mondta, de azért nehéz elhinni, hogy egy svájci kollégium mindentől megóv, meg azt is, hogy egy 13 éves lány annyira biztos abban, hogy akit ismer, azt jól ismeri, hiszen egy kamasz abban sem biztos, hogy ő maga kicsoda.

Másfelől mégiscsak hinni lehet neki – művészcsaládban nőtt fel, anyja Jane Birkin angol színésznő, egész gyermekkorát egy bizonyos értelemben léha, furcsa feszültségekkel és indulatokkal teli, sebezhető környezetben töltötte, amelynek nyomait az arcán hordozza. Olykor bizonyára mindent megadna érte, hogy egy kispolgári környezetben kezdődjön újra az élete, ahol hírét sem hallották az őrületnek, olykor meg hálás az Istennek, hogy azok a szülei, akik. Vagy nem így van? Megtalálta magát, magából dolgozik, nem gondolkodik már ilyesmiken, mert neki az a természetes, ami másnak feltűnik?

Nem tudom. Mindenesetre az interjú nagyon érdekes volt, a számai (mert énekesnő is) vonzóan törékenyek. Aztán vihar jött, és az adás félbeszakadt.

A bejegyzés trackback címe:

https://jodemenysegfoka.blog.hu/api/trackback/id/tr464548661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása