Vágnom miért kell?

Nem is értem tulajdonképpen, miért is irtóztam én a vágástól annyira. Talán azért, mert a nyögéseket sokalltam, hogy akkor mindig meg kell állni, be kell satírozni a megfelelő részt, vágni, megint megállni, satírozni, vágni, megint stb. Mintha mindenki többet nyögött volna, mint mielőtt a rádióhoz kerültem.

Isten tudja, de nem szerettem. Általában sem vagyok egy tudósító típus, mégis, ha az újságnak kellett mennem valahová, beszélgettem, figyeltem, jegyzeteltem, s a végén megírtam a cikket, egyedül. A rádiónál is egyedül, de előbb hanganyagot kellett teremteni azokon a rettenetes minidisceken, melyeket szívemből utáltam — egyik nemzedéktársammal azért nem sikerült interjút készítenem, mert nem tudtam bekapcsolni ezt a végzetes kütyüt.

Szerettem, ha elmentem valakihez, aki nemcsak értelmes volt, hanem spontán is tudott lenni, de soha nem hittem volna, hogy egyszer majd azért fogok imádkozni, ne nyögjön annyit. Már az interjú készítése közben azon töprengtem, hol kell majd satíroznom. 

Végső soron magamat nem szerettem. Nem volt rádiós hangom, mint Gergely Zsuzsának, Jakab Lőrincnek vagy Mihály Istvánnak, Sántha Emőkének vagy Váradi Nagy Pálnak, hogy csak néhányat emlegessek azok közül, akiket őszintén irigyeltem. Nem találtam meg a helyemet, mint Csatári Melinda, Papp-Zakor András vagy Rostás Péter István, László Tibor vagy Zilahi Csaba, mint mind a többiek. Kinövésnek éreztem magam, valahogy úgy, mint aki eltévedt. Minden igyekezetem ellenére mindig akadt olyan hallgató, aki betelefonált, hogy nem bírja a hangom. Nem csodálkoztam.

Ezért aztán, gondolom, kellemes sem lehettem senki számára. Mindenki udvarias és kedves volt hozzám, barátságokat is őrzök abból az időszakból, én azonban zavarban voltam, következésképpen valószínűleg arrogáns és nehezen elviselhető.

Remélem, mindenki megbocsátott már. Vágnom, hálistennek, azóta sem voltam muszáj.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jodemenysegfoka.blog.hu/api/trackback/id/tr804762536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása