Vallomáscipelő - Györkös Mányi Albert marosvásárhelyi kiállításáról

Boldogan jöttem haza: elmondhattam, ami fontos nekem.

Tegnap délután négytől a Maros Megyei Múzeum castrumában Kós Katalin, a kolozsvári Györkös Mányi Albert Ház vezetője ismertette a festő életét, majd Kocsis Tünde színházpedagógus vezetett be az életműbe. Mégpedig úgy, hogy csoportokra osztotta a közönséget, és különféle pszichodrámás módszerrel rávezetett mindenkit a saját élete fordulópontjaira. Így Györkös nem maradt "kívül", puszta távoli remekművek alkotójaként, hanem az előbányászott fogalmak, a kiválasztott kendők és megalkotott kéz-szobrok révén valósággal beépült mindannyiunk életébe.

Közben természetesen képeket is kellett választanunk magunknak. A bejegyzést ilyen képekkel illusztrálom, de mást nem mondok róluk: a vallomásaim csak ott, abban a térben, azok között a festmények között, abban az ad-hoc kialakult társaságban érvényesek. De azzal maradtam — és nemcsak én — , hogy nagyon érdemes volt, és máskor is érdemes lenne.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jodemenysegfoka.blog.hu/api/trackback/id/tr6117867397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása